Jesteśmy po to, aby stworzyć warunki wychowawcze i edukacyjne, zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci zdrowych i z niepełnosprawnościami zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
Pragniemy wyposażyć dzieci w wiedzę wszechstronną, ułatwiającą odnalezienie swojego miejsca w życiu dorosłym. Chcemy wyrównywać i kompensować braki, opóźnienia w rozwoju i zaniedbania wychowawcze, u dzieci z dysfunkcjami.
Dążymy aby w naszym przedszkolu każde dziecko podejmowało działania pozwalające reorganizować dotychczasowe doświadczenia
i na podstawie jego składników tworzyć lub odkrywać coś dla niego nowego i pożytecznego.
Chcemy wspólnie wspomagać dziecko w pokonywaniu trudności w procesie rozwoju i troszczyć się o spójność wysiłków wychowawczych domu i przedszkola.
Wizja Przedszkola Publicznego Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Tarnowie.
BAZA MATERIALNA
- Dobra funkcjonalność, wygoda i estetyka pomieszczeń przedszkola.
- Dobrze wyposażona w sprzęt do ćwiczeń sala rehabilitacyjna i do zajęć z elementami sensoryki.
- Środki techniczne ogólnodostępne do pracy biurowej oraz dla nauczycieli (komputer, drukarka kserokopiarka).
STRONA PROGRAMOWA
Wzbogacenie oferty edukacyjnej pod kątem rozwijania kreatywności i samodzielności dzieci, stosowanie aktywizujących metod pracy
z dziećmi:
Pedagogika zabawy, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, elementy Kinezjologii Edukacyjnej P. G. Dennisona, program rozwijający percepcje wzrokową M. Frostig i D. Horn, wykorzystanie w pracy z dziećmi elementów gimnastyki twórczej R. Labana, metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, zabaw interakcyjnych K. W. Vopla, ćwiczenia i zabawy z elementami sensoryki przy użyciu odpowiedniego sprzętu i pomocy edukacyjnych.
Uczynienie rodziców partnerami współodpowiedzialnymi za efekty i jakość pracy.
STRONA ORGANIZACYJNA
- Dostosowanie godzin pracy placówki do oczekiwań rodziców.
- Wykwalifikowana kadra pedagogiczna : nauczyciele dyplomowani, mianowani i nauczyciel początkujący. Nauczyciele nieustannie dbają o podnoszenie swoich kwalifikacji i doskonalenie warsztatu pracy korzystając z dostępnych kursów, szkoleń i studiów podyplomowych.
- Tworzenie małoliczebnych grup rozwijających zainteresowań dzieci.
- Stwarzanie możliwości radosnego przeżywania przez dzieci każdego dnia pobytu w przedszkolu.
- Realizowanie zasady dostępności placówki dla wszystkich dzieci.
- Usprawnianie pracy placówki, zapewnienie kontaktu z rodzicami, środowiskiem lokalnym, szkołą i Poradnią
Psychologiczno-Pedagogiczną. - Pozyskiwanie sponsorów celu realizacji zadań mających uatrakcyjnić pobyt dzieci w przedszkolu (spotkania, wycieczki).